Mediebyråer
Helåret 2022 – här är medieinvesteringarna
Publicerad: 10 januari 2023, 10:07
Utomhus gör all-time-high under 2022.
Foto: imaginima/Janne Næss
Stark början men svagt slut, visar Sveriges Mediebyråers siffror över medieinvesteringarna under december och helåret 2022. Nedgången under årets sista månader är en indikation på det som komma skall. Men uppsvinget för utomhus sticker ut. ”Köpen i utomhus formligen dök men de har återhämtat sig otroligt bra”, säger Jochum Forsell, senior partner, Hear, till Dagens Media.
Under helåret 2022 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,9 procent. Sveriges Mediebyråer konstaterar att året inleddes starkt men att investeringarna försvagades successivt under året.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.