fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Helåret 2022 – här är medieinvesteringarna

Publicerad: 10 januari 2023, 10:07

Utomhus gör all-time-high under 2022.

Foto: imaginima/Janne Næss

Stark början men svagt slut, visar Sveriges Mediebyråers siffror över medieinvesteringarna under december och helåret 2022. Nedgången under årets sista månader är en indikation på det som komma skall. Men uppsvinget för utomhus sticker ut. ”Köpen i utomhus formligen dök men de har återhämtat sig otroligt bra”, säger Jochum Forsell, senior partner, Hear, till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerMediebyråbarometernToppnyheter eftermiddagRedaktionens val

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Under helåret 2022 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,9 procent. Sveriges Mediebyråer konstaterar att året inleddes starkt men att investeringarna försvagades successivt under året. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev