Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hearts & Science breddar sin digitala kompetens – rekryterar två

Publicerad: 29 juni 2021, 13:36

Victoria Englund och Carl Jernberg rekryteras av Hearts & Science.

Foto: Pressbilder

Omnicoms mediebyrå Hearts & Science gör två rekryteringar för att utveckla sina digitala erbjudanden. ”Vi breddar vår kompetens inom det digitala området”, säger Björn Lindgren, vd på Hearts & Science.


Ämnen i artikeln:

Hearts & ScienceIprospectScreamOmnicom

Hearts & Science startades 2016 i USA och är Omnicoms tredje byrå i Sverige. Sedan 2018 har man funnits i Sverige, och har samlat på sig kunder som Rapunzel of Sweden, Vimla och Pernod Ricard. 2019 omsatte byrån strax över 26 miljoner kronor och gjorde ett EBIT-resultat på 3,9 miljoner kronor. 

Nu gör Hearts & Science gör två rekryteringar för att utveckla sina digitala erbjudanden. Det framgår av ett pressmeddelande. Från Scream mediebyrå hämtas Carl Jernberg som får titeln digital director. Från reklambyrån Iprospect rekryterar Hearts & Science Victoria Englund som chef för SEM eller sökmotormarknadsföring och sociala medier.

LÄS MER: Omnicom backar rejält under andra kvartalet 

Det är flera års spetskompetens och erfarenhet inom just sökmotormarknadsföring som ska bredda Hearts & Sciences digitala kompetens och ge byrån en ökad strategisk höjd, berättar Björn Lindgren i ett sms till Dagens Media.

– Hearts & Science har blivit en uppstickare som den svenska mediebyråmarknaden saknat och behöver. Det känns därför fantastiskt roligt att komma in nu och få bidra till fortsatt utveckling och tillväxt, säger Carl Jernberg i ett pressmeddelande.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.