Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hear värvar från Mediabrands

Publicerad: 10 januari 2022, 10:29

Nicklas Grundström går till Hear – och får återigen jobba med sin tidigare kollega Urban Hilding.

Foto: Hear

Urban Hildings Hear rekryterar från hans tidigare arbetsplats – IPG Mediabrands.


Ämnen i artikeln:

HearIUMIPG

Hear rekryterar en specialist på utomhus, digital display och print från IPG Mediabrands, närmare bestämt före detta IUM – vilket alltså är Hears vd Urban Hildings tidigare arbetsplats.

Ny på Hear är därmed Nicklas Grundström. Han har arbetat inom IPG Mediabrands de senaste tio åren, där han varit head of OOH, digital display och print. Tidigare har han bland annat jobbat på JCDecaux.

– Med fem års erfarenhet i bagaget från JCDecaux har vi nu fått en stark senior kraft, enorm kompetens och härlig kollega till oss på Hear, som vi känner mycket väl, skriver Urban Hilding i ett mejl till Dagens Media.

LÄS ÄVEN:
Sänkta löner för mediebyråcheferna under 2020 – manlig kvartett i topp
Så gick mediebyråerna under coronaåret 2020
Två nya kunder till Hear 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HearIUMIPG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.