Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 17 Augusti 2020, 05:36
”Även om sommaren inte har varit en ”vanlig sommar” verkar det som att mediekonsumtionen gått tillbaka till ett mer traditionellt konsumtionsbeteende”, säger Urban Hilding, vd på Hear.
Foto: Hear och Getty Images
De flexibla och ofta lägre prisnivåerna kommer att fortsätta, spår Hears vd Urban Hilding. Samtidigt ser han att mediekonsumtionen under sommaren återgått till ett mer normalläge.
Under sommarmånaderna juni och juli minskade medieinvesteringarna, förmedlade genom Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 400 miljoner kronor.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.