Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hear ny mediebyrå för Max

Publicerad: 22 december 2020, 07:38

Från vänster: Max mediechef Morgan Jensen, Maria Ziv, global CMO MAX Burgers, Jochum Forsell, senior partner Hear och Hears vd Urban Hilding.

Efter årsskiftet hamnar mediebyråuppdraget för Max på Hear i stället för Starcom.


Ämnen i artikeln:

MaxHear

Från och med den 1 januari är det Hear som ska se till att hamburgarrestaurangen Max växer och utvecklas på den svenska och internationella marknaden.

I uppdraget, som sträcker sig tills vidare, ingår att sköta burgarkedjans medieköp i Sverige, Norge, Danmark och Polen.

– I arbetet med vår upphandling har vi gjort mycket research och detsamma gäller för Hear som visat att det förstått oss som kund och vår marknad genom att skräddarsy sitt erbjudande efter våra behov och förutsättningar, säger Maria Ziv, global CMO.

Hears uppdrag blir att stärka Max varumärke och driva försäljning. För att nå dit kommer fokus att ligga på digital utveckling med olika lösningar för nya köpbeteenden och konsumtionsmönster. 

– I dag är medielandskapet komplext och det behövs nya taktiker och strategier för att lyckas nå ut till olika målgrupper och driva försäljning, säger Urban Hilding, vd på Hear Mediebyrå.

Förutom med Hear så arbetar Max med PR- och kommunikationsbyrån JMWGolin och reklambyrån Åkestam Holst NoA. 

Max har tidigare samarbetat med mediebyrån Starcom.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MaxHear

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.