Mediebyråer
Här är Wavemakers nya kund
Publicerad: 22 januari 2021, 07:51
Gänget på Wavemaker tar över uppdraget för strategi och analys samt planering, optimering och köp för löpande insamlingskampanjer i samtliga kanaler inklusive ägda medier för Läkare utan gränser.
Foto: Wavemaker
Wavemaker kammar hem mediebyråuppdraget för den oberoende hjälporganisationen Läkare utan gränser.
Ämnen i artikeln:
WavemakerLäkare utan gränser har en tid sökt ny mediebyrå. Nu står det klart att det är Wavemaker som vunnit den coronanpassade – och därmed helt digitala – pitchen.
Det heltäckande samarbetsavtalet gör Wavemaker ansvarig för Läkare utan gränsers strategi och analys samt planering, optimering och köp för löpande insamlingskampanjer i samtliga kanaler inklusive ägda medier.
Marknadschefen Hanna Lidén kommenterar samarbetet med Wavemaker i ett pressmeddelande:
– Vi var på jakt efter en strategisk partner som vill jobba tätt tillsammans med oss mot målet att rädda liv och lindra nöd. På vår önskelista stod en byrå med koll på läget och detaljerna men också med mycket nyfikenhet och kreativ kraft.
Wavemakers vd Cecilia Sundström är stolt och glad över att byrån kammat hem en ny kund.
– Det är fantastiskt hedrande att få hjälpa denna modiga och livsavgörande organisation som gör så mycket gott för världen. Det är inte lätt att skapa förtroende och bygga nya relationer till kunder helt digitalt, men teamet på Wavemaker brinner för att skapa resultat för Läkare utan gränser och det engagemanget gick rakt genom rutan.