Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Här är PHD:s nya visuella identitet

Publicerad: 12 oktober 2021, 11:07

Foto: PHD

PHD uppdaterar loggan globalt för att återspegla mottot ”Make the leap”.


Ämnen i artikeln:

PHD

Mediebyrån PHD byter ut sin logga mot en ny visuell varumärkesidentitet. Uppdateringen är global och görs både internt och externt på PHD:s över hundra marknader. 

Tanken är att den nya visuella identiteten ska återspegla filosofin ”Make the leap” som syftar till att uppmana till handling för att utnyttja fantasins kraft för att driva tillväxt för kunderna. 

– I över 30 år har PHD lagt kreativitet, innovation och tankeledarskap i centrum för verksamheten. Kreativitet och fantasikraft är det som driver vår bransch, genom att skapa fantasifulla och kreativa lösningar så kommer vi hjälpa våra kunder att blomstra och därmed nå framsteg kommersiellt. Utvecklingen av vår identitet väcker denna idé till liv, med en samtida och dynamisk prägel som positionerar oss för framtiden, Philippa Brown, global vd för PHD, i ett pressmeddelande. 

Varumärkesidentiteten har tagits fram tillsammans med designdirektören Cosmo Jameson

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.