Mediebyråer
Här är mediebyrån som prisats flest gånger i ”Stockholm Media Award”
Publicerad: 16 mars 2022, 13:31
Under Stockholm Media Week 2019 prisades OMD och Mc Donalds i ”Årets kampanj” med en Grand Prix. Foto: Anna Hållams
Sveriges Mediebyråer har kartlagt vilken byrå som har kammat hem flest priser i Stockholm Media Award-kategorin ”Årets kampanj”. Här är topplistan:
Inför årets upplaga av ”Stockholm Media Award” har Sveriges Mediebyråer räknat ihop vilken byrå som har vunnit pris i kategorin ”Årets kampanj” flest gånger sedan 2008. Priserna som räknas in är i alla valörer, det vill säga silver, guld och grand prix.
Högst upp på prispallen står OMD, som har plockat hem 11 priser genom åren. På andra plats hamnar Mindshare med sina 6 vinster. På tredjeplats hittar vi Scream som har vunnit pris vid 5 tillfällen.
De har kammat hem flest priser 2008–2021
1. OMD (11 priser)
2. Mindshare (6 priser)
3. Scream (5 priser)
– Årets Kampanj har delats ut sedan 2008. Många intressanta och kreativa bidrag har kommit in genom åren. Detta är första gången vi summerar alla vinnare och vi vill med det uppmuntra fler byråer och annonsörer att vara med och tävla i årets upplaga som premierar kampanjer från 2021. Senare i vår offentliggörs de nominerade, säger Lena Regeheim, verksamhetsansvarig Sveriges Mediebyråer.
Sista dag för att lämna in tävlingsansökan till årets upplaga av ”Stockholm Media Award” är i dag onsdag den 16 mars. Vilka som sedan nomineras avslöjas senare i vår.