Mediebyråer
Här är alla nominerade i Årets Kampanj
Publicerad: 5 maj 2023, 11:20
I september hålls StockholmMediaAward 2023. Nu presenteras de nominerade i Årets Kampanj.
Ämnen i artikeln:
KampanjÅrets mediekampanj, belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar där annonsörer och tävlande partners prisas för ett insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag. För att vinna ska kampanjens medielösning vara genomtänkt, effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat kampanjresultatet positivt.
Nominerade StockholmMediaAward 2023 i kategorin Årets Kampanj är:
If Försäkringar / If Brand Advertising H2 2022 / Carat
Håll Sverige Rent / Hela Sverige Plockar Skräp / Captivate AB
Hornbach / Bokstavsstölden / Tre Kronor Media AB
Max Burgers / Titelsponsorskap av Svenska Cupen / Hear Mediebyrå & Fragbite
IKEA / Lansering av nya IKEA-varuhuset i Gallerian / Carat
Swedbank / Prata pengar med unga / Scream Mediabyrå
Max Burgers / Grand Chicken lansering / Hear Mediebyrå
Polestar Sverige / The Launch Day / DentsuX
Vinnarna koras under StockholmMediaWeek den 21 september.
– I år har hela 29 bidrag skickats in för att tävla i kategorin Årets Kampanj. Av dessa har huvudjuryn valt att nominera totalt åtta bidrag. Vilka kampanjer som utses som Grand Prix-, Guld- och Silvervinnare vet vi den 21 september, säger Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, i ett pressmeddelande.
Huvudjuryn i StockholmMediaAward 2023 består av:
Ulrica Bååthe – juryordförande (Head of Brand and Strategic Marketing Communications, Preem)
Gustav Hasselgren (CEO, Apohem)
Per Ekfeldt (Group Media Manager, Swedbank)
Peter Nilsson (Media Director, Ad-On)
Åsa Sohl (Kreativt Ansvarig, Scream Mediabyrå)
Åsa Schmidt (Partner & Client Director HowCom AB), Cecilia Ross (Account Director, Forsman & Bodenfors)
Daniel Smedfors (Senior Account Director, Åkestam Holst)
Anders Bergmark (Senior Advisor, Miltton).