Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hamburgerkedjan kniper Cecilia Taipale från Carat

Publicerad: 1 november 2021, 10:43

Cecilia Taipale tar steget till kundsidan och hamburgerkedjan Max.

Foto: Erik Simander/TT/Pressbild

Efter sex år på byrån Carat tar Cecilia Taipale steget vidare till kundsidan. Hon värvas av Max där hon blir ny Head of media. ”Det är perfekt tidpunkt att kombinera den erfarenhet jag besitter med Max mod”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

MaxCaratMediebyråerDigitalt

Med 20 års erfarenhet och efter sex år på mediebyrån Carat kommer Cecilia Taipale för första gången att arbete på kundsidan. Hon går till hamburgerkedjan Max och får rollen ”Head of media and digital marketing” på global nivå. Enligt ett pressmeddelande från Max värvas hon för sin erfarenhet av digitala medier, martech och data.

LÄS MER: Carat tappar storannonsören Telia – Per Carleö om bytet till Wavemaker 

– Vi ser verkligen fram emot att ha Cecilia på plats hos oss. För oss var det viktigt att hitta någon som kan kombinera mediaköp och datadriven marknadsföring. Cecilia har omfattande erfarenhet från båda områdena och kommer vara med och utveckla bland annat CRM-strategi, kundsegmentering och lojalitetsprogram hos oss. Jag är superstolt att kunna knyta Cecilia med hennes värdefulla kompetens till oss, säger Maria Ziv som är Group CMO på Max. 

”Kunna bidra med mycket”

Sedan ett par år tillbaka har hamburgerkedjan utvecklat marknadsavdelningen för en verksamhet på flera marknader. 

- De senaste åren har fokus skiftat, nu handlar det om att undersöka hur man på bästa sätt kan använda befintliga kunddata i köpt media och där kommer jag kunna bidra med mycket. Jag tror det är perfekt tidpunkt att kombinera den erfarenhet jag besitter med Max mod och det ska bli otroligt spännande att hänga med på den här utvecklingsresan, säger Cecilia Taipale. 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.