Mediebyråer
Group M vinner Leovegas
Publicerad: 18 mars 2021, 12:09
”Group M som kommer att vara en viktig aktör då vi lanserar vårt nya globala kampanjkoncept”, säger kommunikationsdirektören Hans Uhrus. Foto: Leovegas
Leovegas har valt Group M som ny mediebyrå vilket innebär att PHD tappar uppdraget.
Leovegas har samarbetat med mediebyrån PHD sedan 2017. Nu har spelbolaget valt en ny mediebyrå i form av Group M.
– Vi är jättenöjda med samarbetet med PHD, men vid olika faser har man behov av olika samarbetspartners. Vi har nu valt Group M som kommer att vara en viktig aktör då vi lanserar vårt nya globala kampanjkoncept, som bland annat innebär att vi får följa arbetet på det fiktiva huvudkontoret i Leo Universe och vår fiktiva chief entertainment officer Leo, skriver kommunikationsdirektören Hans Uhrus i ett mejlsvar till Dagens Media och fortsätter:
– Det är en helt ny global marknadsföringskampanj, där vi har en enhetlig marknadskommunikation över alla marknader, men ändå kan anpassa innehåller och utformningen efter lokala behov och regler.
Kampanjen sjösattes tidigare i mars och reklamkonceptet är framtaget och producerat tillsammans med den Köpenhamnsbaserade reklambyrån Uncle Grey. Kampanjen ska först gå i tv i Danmark och Sverige för att sedan följs upp av digitala kampanjer.