Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Group M växlar upp inom medieöverskridande mätningar

Publicerad: 5 november 2021, 11:17

”Vi behöver kunna se den samlade effekten för olika målgruppers räckvidd och frekvens, både innanför och utanför de stora plattformarnas ”Walled Gardens”, säger Group M:s Patrick Wallin.

Foto: Pressbild

Group M:s fördjupade samarbete med Audience Project innebär möjlighet till överblick över hela webben inklusive låsta plattformar som Facebook och Youtube, samt uppkopplad och adresserbar tv.


Ämnen i artikeln:

Group MYoutubeFacebookPatrick Wallin

Group M Sverige har fördjupat sitt partnerskap med Audience Project, ett teknologibaserat företag inriktat på forskning kring marknadsföring. Samarbetet kommer att ge Group M tillgång till den senaste versionen av den molnbaserade, medieöverskridande plattformen för publikmätning, Audience Report, det skriver Group M i ett pressmeddelande.

 Audience Projects nya mätningsplattform innebär en möjlighet till fullständiga, medieöverskridande mätningar av kunders kampanjer. Kunderna kommer i realtid att kunna få oberoende insyn i målgruppssammansättning för deras kampanjer, och kunna granska frekvens och räckvidd. Mätningarna ger möjlighet till överblick över hela webben inklusive låsta plattformar som Facebook och Youtube, samt uppkopplad och adresserbar tv. 

Patrick Wallin, media & trading director på Group M Sverige, kommenterar: 

– Eftersom de stora plattformarna tar mer och mer av konsumenternas tid och annonsörernas pengar, behöver vi kunna se den samlade effekten för olika målgruppers räckvidd och frekvens både innanför och utanför deras ””Walled Gardens” . Detta för att kunna göra de mest effektiva medievalen. Samarbetet med Audience Project hjälper oss att ytterligare skapa mer effekt genom bättre informerade medieval över olika plattformar oavsett köpsätt, säger han.

LÄS ÄVEN: Experterna: Fallgroparna att undvika när du mäter kampanjer i sociala medier

 

 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.