Mediebyråer
Group M utser Jill Kelly till vd för Essencemediacom
Publicerad: 12 augusti 2022, 08:28
Group M har utsett Jill Kelly till vd för den nya byrån Essencemediacom. Foto: Pressbild/Essencemediacom
I april aviserade Group M att de slår ihop byråerna Essence och Mediacom för att lansera Essencemediacom i januari 2023. Nu har Group M utsett Jill Kelly till vd för den nya byrån.
Mediacom ska ta ett helhetsgrepp om kundens affärsmål och inte bara marknadsföringsmål. Därför beslutade Group M att slå ihop byråerna Mediacom och Essence tidigare i år. I en intervju med Dagens Media förklarade Mediacoms vd, Morten Flamand, att de nu ska prata om kundernas affärsmål och inte bara marknadsföringsmål.
LÄS OCKSÅ: Mediacom vill ta helhetsgrepp om kundernas affär
Som ett led i arbetet mot lanseringen av den nya byrån Essencemediacom har Group M nu tillsatt vd-rollen för den amerikanska verksamheten. Det blir Group M:s globala marknadschef, Jill Kelly, som kommer styra det nya bolaget, skriver Ad Age.
Hon ersätter därmed Mediacoms nuvarande USA-vd Sasha Savic som nu tilldelas rollen som Essencemediacoms globala innovationschef.
– Med Kellys belsutsamhet, kreativitet och enegi, tillsammans med hennes förståelse för vår organisation, våra medarbetare och utmaningarna som branschen och kunderna står inför är jag säker på att hon kommer att göra det möjligt att förverkliga den innovativa vision vi har för Essencemediacom, säger den nya byråns globala vd Nick Lawson i ett uttalande, enligt Ad Age.
LÄS OCKSÅ: Kundrörelserna Q2: ”Vi ska öka medieinvesteringarna”