Mediebyråer
Group M skapar performance-byrå
Publicerad: 24 januari 2022, 10:04
Andreas Fyrlund blir vd för Group M:s nystartade perfomance-byrå M Perform.
Performance-byrån M Perform ska hjälpa företag att göra effektiva digitala kampanjer genom att utnyttja de datapunkter som är opåverkade av cookiedöden och GDPR.
Ämnen i artikeln:
Group MGDPR och cookiedöden har ritat om kartan för digital marknadsföring. Group M väljer nu att lansera en specialbyrå för att hantera kundernas digitala kampanjer och optimera strategierna, kallad M Perform. Till sin hjälp har byrån bland annat det Group M-utvecklade AI-verktyget Copilot. Verktyget optimerar kampanjer med hjälp av datapunkter som är opåverkade av GDPR, cookiedöd och IOS14.
M Perform ska ledas av Andreas Fyrlund, som närmast kommer från Group M-byrån Wavemaker.
– Den absolut viktigaste frågan för digitala marknadsförare den närmaste tiden är hur cookiedöden kommer att påverka deras affär. Det kan handla om att försvara och fortsätta ta marknadsandelar eller rentav vara skillnaden mellan att bli en enhörning eller försvinna. Vi kan hjälpa de här företagen att konsekvent och över tid få högre effekt på sina digitala investeringar. Det känns skönt och mäktigt att våga säga så redan från start, men det har vi kilometervis av data på, säger Andreas Fyrlund, i ett pressmeddelande.
Lanseringen av M Perform innebär också ett utökat erbjudande för Group M:s self service-tjänster för programmatiska köp.
– Vi vet att många annonsörer som har sin digitala marknadsföring inhouse står inför exakt samma utmaningar som våra byråkunder. M Perform kommer att möjliggöra för inhouse-avdelningar att nyttja lika avancerad teknologi som byråer. Dels genom access, dels genom utbildning och support. Vi vill bjuda in till att dra nytta av så mycket som möjligt av vår teknik, säger Andreas Fyrlund.