Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Group M rekryterar två

Publicerad: 20 Augusti 2019, 05:58

Martin Hugosson, vd för Group M, och Jonas Bäckström tillträdande CTO.

Foto: Foto: Press

Mediebyrågruppen Group M värvar en ny CTO samt en chef för konsulttjänster inom biddable media.


I går rapporterade Dagens Media att en digitalduo, bestående av Kenny Spångberg och Sara Wendle, lämnar Group M. Bakgrunden är, enligt Group M Sveriges vd Martin Hugosson, ”ett förtydligande av roller”.

Nu står det klart att mediebyrågruppen samtidigt förstärker sitt team med två tjänster. Dels en CTO, Jonas Bäckström. Dels en ansvarig för konsulttjänster inom biddable media, Oscar Larsson.

Den senare har en bakgrund inom datadriven marknadsföring och har bland annat arbetat flera år på Group M.

– Det gick ett glädjesus genom organisationen när folk fick veta att Oscar vänder hem till GroupM. Både kunder och personal värdesätter hans expertis, hans förståelse för affären och hans ödmjukhet. I de branscher och företag som kommit längst i transformationen står biddable media ofta för en betydande andel av försäljningen, säger vd Martin Hugosson.

Även Jonas Bäckströms och Martin Hugossons vägar har tidigare korsats:

– Jag har haft förmånen att arbeta en kort tid med Jonas tidigare och känner honom som en inspirerande ledare med en förmåga att förstå och på ett enkelt sätt förklara marknadsföring för kunder och kollegor, säger Martin Hugosson.

Jonas Bäckström har tidigare haft roller inom marknadsföringsområdet bland annat på Absolut, Dist och nu senast Min Doktor.

På Group M ska Jonas Bäckström driva den digitala transformationen. Under honom ligger också ansvaret för specialister, egenutvecklade produkter och byrån Quisma. Han tillträder i oktober.

Oscar Larsson blir ansvarig för konsulttjänster inom biddable media.

Foto: Foto: Press

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.