Mediebyråer
Gaming växer hos mediebyråerna: ”Där publiken finns vill annonsörer synas”
Publicerad: 30 november 2022, 11:32
”Vi ser gaming som en viktig del av flera av våra annonsörers planer både på kort och lång sikt”, säger Andreas Gillberg, head of gaming & Group M Nexus digital i Göteborg.
Foto: gorodenkoff
Gaming har dubbats till ”nästa stora annonskanal”. Det får mediebyråerna att växla upp, men strategierna för hur byråerna hanterar gamingområdet ser olika ut.
✓Group M integrerar gaming i alla byråer
✓Dentsu jobbar i virtuella team
✓Publicis om motiven bakom externa samarbetet
✓ Miljarder att hämta hem
Ämnen i artikeln:
Group MPublicisDentsu AegisToppnyheter eftermiddagTema: Mediebyråernas förändrade rollDigitala temaveckorGaming är den mest populära formen av underhållning i generation Z, det vill säga personer som vuxit upp efter millennieskiftet, följt av streamad musik, surfande, sociala medier och tv, enligt
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.