söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Gaming växer hos mediebyråerna: ”Där publiken finns vill annonsörer synas”

Publicerad: 30 november 2022, 11:32

”Vi ser gaming som en viktig del av flera av våra annonsörers planer både på kort och lång sikt”, säger Andreas Gillberg, head of gaming & Group M Nexus digital i Göteborg.

Foto: gorodenkoff

Gaming har dubbats till ”nästa stora annonskanal”. Det får mediebyråerna att växla upp, men strategierna för hur byråerna hanterar gamingområdet ser olika ut.
✓Group M integrerar gaming i alla byråer
✓Dentsu jobbar i virtuella team
✓Publicis om motiven bakom externa samarbetet
✓ Miljarder att hämta hem

Ämnen i artikeln:

Group MPublicisDentsu AegisToppnyheter eftermiddagTema: Mediebyråernas förändrade rollDigitala temaveckor

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Gaming är den mest populära formen av underhållning i generation Z, det vill säga personer som vuxit upp efter millennieskiftet, följt av streamad musik, surfande, sociala medier och tv, enligt

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev