Mediebyråer
Från spretig reklam till utmanarposition och holistisk mediestrategi – så har Grönklittsgruppen tänkt om
Publicerad: 7 december 2021, 11:37
”Det fanns inget reklamkoncept, ingen strategisk positionering av vad vi är och vad vi står för”, säger Jeff Jackett som klev in som kommersiell chef på Grönklittsgruppen 2021. Foto: Privat
Sedan marknadsföringsveteranen Jeff Jackett gick in som kommersiell chef på Grönklittsgruppen har skidbolaget vänt upp och ned på sina medieköp och sin marknadsföringsstrategi. ”Investeringar i marknadsföring är minst lika viktiga som investeringar i exempelvis en ny skidlift”, säger Jeff Jacket, till Dagens Media.
I februari i år klev Jeff Jackett in som kommersiell chef för Grönklittsgruppen med skidanläggningar i Orsa och Tänndalen. Jeff Jackett har en lång bakgrund inom marknadsföringsbranschen från sina roller
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.