Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Från Carat till Tre

Publicerad: 17 December 2019, 11:44

Simon Post blir mediechef på Tre.

Carats digitalstrateg Simon Post går till mobiloperatören Tre.


Ämnen i artikeln:

CaratTre

Simon Post tillträdde igår, måndag, tjänsten som mediechef på Tre. Han kommer närmast från en roll som digitalstrateg och kundansvarig på Carat.

– Jag har jobbat i 9 år på Carat i tre olika länder och varit i branschen i 11-12 år, så nu känns det spännande att få testa kundsidan som jag har jobbat mot så länge. Jag fick ett erbjudande i somras och det här känns som rätt steg i min karriärutveckling samtidigt som jag tycker att Tre är ett otroligt spännande, innovativt och framåtlutat företag. Tre är en utmanare – lite likt Carat när jag började där – så det känns jättekul att kunna hjälpa till att driva den utvecklingen, säger Simon Post till Dagens Media.

Tre har sedan i våras haft en inhyrd konsult på tjänsten.

Som mediechef blir Simon Post ansvarig för alla Tres medieköp, som görs ihop med nya mediebyrån OMD. Tre valde i höstas OMD efter en pitch och samarbetet drar igång på allvar 1 januari.

– Jag kommer att ha ett övergripande budgetansvar för alla våra medieinvesteringar. Det är viktigt att vi har en balans mellan varumärkesdrivande och konverteringsdrivande kommunikation, men mitt arbetssätt handlar mycket om kvalitativa reklamköp. Tre ska gå i bräschen för annonsplaceringar som uppfattas positivt och inte irriterar, så det handlar mycket om placering och frekvensstyrning, men även innehåll så klart.

Innebär det att Tre ska plocka hem medieköp?

– Det finns det inga planer på.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CaratTre

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.