Mediebyråer
Flitigt pitchande trots coronakrisen – Lindex, Zmarta och CDON väljer ny mediebyrå
Publicerad: 29 april 2020, 09:16
Benjamin Holmfred, vd på IUM, och Cecilia Sundström, vd på Wavemaker. Foto: Press / Janne Næss
Kunderna fortsätter att genomföra mediebyråpitcher. Bland de annonsörer som bytt mediebyrå under årets första kvartal märks bland annat Lindex och Zmarta. ✓Svårare pitcharbete i krisen ✓Byråerna som permitterar ✓Så påverkas kundrelationen
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktMediebyråbytenDentsu AegisLindexPHDIUMWavemakerGroup MBenjamin HolmfredCoronavirusetStrax innan coronapandemin slog till i Sverige avgjordes Lindex jättepitch, som inleddes redan i augusti förra året.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.