Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Fler mediebyråer tvingas spara pengar

Publicerad: 15 April 2020, 06:49

Omnicom i USA fryser löner och stoppar nya rekryteringar.


Ämnen i artikeln:

Omnicom

Omnicom tvingas reducera sina kostnader i samband med coronakrisen. I ett internt mejl som Adweek har tagit del av indikerar John Wren, vd för Omnicom i USA, att kostnadsbesparingarna kan inkludera permitteringar samt att anställda sägs upp på flera av Omnicoms byråer. 

I mejlet skriver vd:n dock att de ska försöka undvika detta så långt det är möjligt. Vidare fryser nätverket alla nya rekryteringar och löner. De flesta samarbeten med frilansare avslutas också. 

Dessutom sänker ledarteamet sina löner med en tredjedel och John Wren avstår helt och hållet lön till slutet av september.

Omnicom är inte det enda mediebyrånätverket som har tvingats spara på grund av coronakrisen. Liknande åtgärder har tagits av IPG, Publicis Groupe, Dentsu Aegis Network och WPP. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Omnicom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.