Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 15 april 2020, 06:49
Omnicom i USA fryser löner och stoppar nya rekryteringar.
Ämnen i artikeln:
OmnicomOmnicom tvingas reducera sina kostnader i samband med coronakrisen. I ett internt mejl som Adweek har tagit del av indikerar John Wren, vd för Omnicom i USA, att kostnadsbesparingarna kan inkludera permitteringar samt att anställda sägs upp på flera av Omnicoms byråer.
I mejlet skriver vd:n dock att de ska försöka undvika detta så långt det är möjligt. Vidare fryser nätverket alla nya rekryteringar och löner. De flesta samarbeten med frilansare avslutas också.
Dessutom sänker ledarteamet sina löner med en tredjedel och John Wren avstår helt och hållet lön till slutet av september.
Omnicom är inte det enda mediebyrånätverket som har tvingats spara på grund av coronakrisen. Liknande åtgärder har tagits av IPG, Publicis Groupe, Dentsu Aegis Network och WPP.
Ämnen i artikeln:
Omnicom