Mediebyråer
Easypark väljer Nord DDB och Starcom
Publicerad: 24 mars 2021, 13:55
Stephanie Smitt Lindberg, marknadsdirektör på Easypark Group, säger att bolaget träffat rätt värderingsmässigt med valet av två nya byråer. Foto: Easypark + Skärmdump Easypark
Det appbaserade parkeringsbolaget Easypark Group väljer Nord DDB och Starcom som nya byråer. Byråerna ska hjälpa bolaget in på den nordamerikanska marknaden.
EasyPark är ett svenskt parkingeringsbolag som via en app hjälper förare att hitta och hantera parkering – samt laddstationer för elbilar.
Easypark Group erbjuder i dag mobilparkering i över 20 länder och har under vintern fört samtal med ett antal utvalda reklam- och mediebyråer i jakt på nya samarbetspartners.
Nu står det klart att bolaget väljer reklambyrån Nord DDB samt mediebyrån Starcom som som nya byråpartners. Tillsammans ska de hjälpa bolaget expandera till USA. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Vi är familjära på Easypark och det känns verkligen som att vi träffat rätt värderingsmässigt. Vi behöver partners som matchar den spännande utmaning det innebär att vara ett tillväxtbolag, där vi ska skala upp varumärket på så många marknader. NORD DDB har framgångsrikt jobbat med liknande kunder internationellt, och i kombination med Starcoms strategiska höjd ser vi fram emot ett kreativt samarbete där vi ska öka kännedomen om Easypark världen över, kommenterar Stephanie Smitt Lindberg, marknadsdirektör på Easypark Group.
Det står samtidigt klart att Louise Ekman – som under fyra månader mellan augusti-november förra året var press- och PR-chef på TV4 – blir ny global press- och PR-chef på Easypark.
”Efter min korta tid på TV4 & C More i höst har jag nu fått den spännande möjligheten att bli global press- och PR-chef på svenska techbolaget Easypark. Det händer extremt mycket här, och den senaste stora nyheten som vi går ut med idag kan du läsa om i bifogat pressmeddelande. Efter en lång pitchprocess har vi valt ny mediebyrå och kreativ partner som ska vara med på tillväxtresan över Atlanten och in i USA. Otroligt spännande, både för Easypark och Nord DDB & Starcom!”, skriver Louise Ekman i ett mejl till Dagens Media.