Mediebyråer
Doktor.se till Mediacom
Publicerad: 18 januari 2022, 07:01
Doktor.se är en av Sveriges största aktörer inom digital vård. Nu ska Mediacom ge aktören skjuts i marknadsföringarbetet.
Den digitala vårdaktören Doktor.se väljer medie- och kommunikationsbyrån Mediacom som partner under sin tillväxtresa.
Ämnen i artikeln:
MediacomDoktor.se startade 2016 och är i dag en av Sveriges största aktörer inom digital vård. Utöver den digitala verksamheten äger bolaget också flera fysiska vårdcentraler. Men nu är ambitionen att växa än mer, såväl i Sverige som internationellt. Därför tar aktören nu hjälp av Mediacom med sitt kommunikationsarbete.
Mediacom ska bland annat arbeta med Doktor.se:s strategiska och taktiska medie- och kommunikationstjänster i kombination med ett stort insiktsarbete.
– Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar ambitiöst för att göra primärvården tillgänglig för alla. För att nå dit behöver vi en partner som har helheten och hos Mediacom hittar vi både den strategiska och operativa nivån, säger Gabrielle Heinerborg Lundgren, CMO på Doktor.se.
Mediacom Sveriges vd Morten Flamand välkomnar samarbetet som inleds den 1 december 2021.
– Vi är superstolta och glada för att Doktor.se har valt oss som partner i Sverige. Vi ser verkligen fram emot att jobba tajt ihop med Doktor.se-teamet och hjälpa dem driva tillväxt med hjälp av strategisk rådgivning och optimering av deras kommunikations- investeringar.