Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Discovery utökar samarbetet med Omnicom

Publicerad: 9 September 2020, 12:25

Discovery Networks utökar samarbetet med OMD. ”Ett av de starkaste varumärkena i nöjesbranschen”, säger OMD:s vd Fredrik Eriksson.

Foto: Janne Næss/OMD

I samband med att Discovery Networks slår ihop sina nordiska verksamheter utökas också samarbetet med OMG på de nordiska marknaderna.


Ämnen i artikeln:

OMDDiscovery NetworksOmnicom Media Group

Discovery jobbar sedan tidigare med Omnicom-byrån OMD på den svenska marknaden. 

– Vi har gjort omfattande satsningar på lokalt innehåll och sporträttigheter samt att utveckla Dplay och det känns bra att kunna växla upp samarbetet med OMD och få större hävstång på våra investeringar. Vi behöver en byrå med innovativt mindset som kan hjälpa oss att driva tillväxt och högre effektivitet över samtliga marknader, säger Rebecca Rörmark, CMO på Discovery Nordics, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Nicklas Norrby tar kliv upp – blir nordisk vd för Discovery

Dessutom ska Discovery jobba med OMG i övriga Norden. I Norge går uppdraget till OMD, i Danmark till Hearts & Science och i Finland blir det Toinen PHD. 

För OMD i Sverige kommer fokus framöver att ligga på att bygga varumärke för Dplay.

– Det är ny era för tv-bolagen där tittarna förväntar sig en oändlig tillgång till högkvalitativt innehåll och sömlösa användarupplevelser. Det har aldrig varit en mer spännande tid för broadcasters. Discovery har ett av de starkaste varumärkena i nöjesbranschen och har konsekvent gjort smarta investeringar. Alla vi på OMD är oerhört glada att få fortsätta den resan tillsammans, säger Fredrik Eriksson, vd på OMD, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.