Mediebyråer
Det vill mediebyråerna ha ut av mätningarna: ”Viktigt med standarder”
Publicerad: 9 mars 2022, 12:59
Fredrik Eriksson, vd för OMG, Emma Zanderholm på Publicis Groupe och Urban Hilding, vd för mediebyrån Hear. Foto: monsitj/Getty
Mediebyråerna i Sverige står för enorma summor i medieköp varje år. De efterlyser transparens och branschstandarder för att leverera värde för sina kunder. ”Det är problematiskt att det idag finns begräsningar hos stora plattformar”, säger Emma Zanderholm på Publicis Groupe.
Ämnen i artikeln:
MediebyråerTema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckorUrban HildingHearOMGPublicisNär mediebyråerna lanserar kampanjer i medier står ofta enorma belopp på spel. Därför är det viktigt för dem att de kan redovisa värdet av medieköpen för sina kunder – och
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.