Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Det vill mediebyråerna ha ut av mätningarna: ”Viktigt med standarder”

Publicerad: 9 mars 2022, 12:59

Fredrik Eriksson, vd för OMG, Emma Zanderholm på Publicis Groupe och Urban Hilding, vd för mediebyrån Hear.

Foto: monsitj/Getty

Mediebyråerna i Sverige står för enorma summor i medieköp varje år. De efterlyser transparens och branschstandarder för att leverera värde för sina kunder. ”Det är problematiskt att det idag finns begräsningar hos stora plattformar”, säger Emma Zanderholm på Publicis Groupe.


Ämnen i artikeln:

MediebyråerTema: Mätning i mediebranschenUrban HildingHearOMGPublicisDigitala temaveckor

När mediebyråerna lanserar kampanjer i medier står ofta enorma belopp på spel. Därför är det viktigt för dem att de kan redovisa värdet av medieköpen för sina kunder – och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev