Mediebyråer
Dentsu lanserar Merkle i Sverige
Publicerad: 15 september 2021, 11:18
Jens Rundkvist, managing director på Isobar, och Nike Carlstoft, vd på Dentsu Sverige. Foto: Pressbild
Det globala byrånätverket Dentsu lanserar nu kundupplevelsebyrån Merkle i Sverige. Etableringen beskrivs som ett stort steg i tillväxtstrategin för Europa. ”Merkles intåg på den svenska marknaden ger oss otroligt bra förutsättningar att hjälpa våra klienter och partners att leverera unika kundupplevelser”, säger Jens Rundkvist, ansvarig för Merkle i Sverige.
Merkle Sverige kommer att leda Dentsus kundupplevelsehantering (CXM) och vara en partner till systerbyrån Isobar Sverige, som leder Dentsus kreativa erbjudande.
– Med Merkle vid rodret för CXM-erbjudandet och med Isobars kreativa kapacitet sitter vi med en väldigt stark hand, säger Jens Rundkvist, managing director på Isobar och som ansvarar för Merkel Sverige, i ett pressmeddelande.
”Prioriterat tillväxtområde”
Den 15 september i år öppnade de kontor i Stockholm och Göteborg och Dentsu beskriver steget in på den svenska marknaden som betydande för tillväxtstrategin i Europa.
– CXM är ett prioriterat tillväxtområde för Dentsu och det här är ett tydligt exempel på hur vi på Dentsu arbetar med kunden i fokus utifrån våra tre erbjudanden; creative, media och CXM, säger Nike Carlstoft, VD på Dentsu Sverige i ett pressmeddelande.
I april förra året förvärvade kommunikationsnätverket Dentsu Merkle med syfte att stärka kapaciteten inom CXM. Med 500 anställda i Norden fokuserar Merkle på kundupplevelsestrategi, rådgivning, data & analys, CRM och marketing technologies.