Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De vinner Stockholm Media Awards nya priser

Publicerad: 16 september 2022, 08:03

Stockholm Media Award har i år utökats med fyra kategorier, som samtliga är personliga priser. Här är vinnarna.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardStockholm Media WeekNyheter

De fyra nya kategorierna är ”Årets Mediebyråhjälte”, ”Årets Medierådgivare”, ”Årets Mediebyråledare” och ”Årets Mediebyråsäljare”.

Priserna delades ut på torsdagskvällen, på Stockholm Media Weeks efterföljande fest.

 

Här är vinnarna

”Årets Mediebyråhjälte”

Johan Johansson, Carat

Motivering: ”Som analytiker i mediebranschen är inget en teori eller lag… allt är påhitt. Med sin tydliga pedagogik, förmåga att engagera och förklara är vår vinnare en fantastisk föreläsare, en kunnig, engagerad rådgivare och analytiker. Allt detta med en personlighet som inte går att missa. Vår vinnare är lika stark i personliga möten som på Teams och det känns att han brinner för sin uppgift. Högt uppskattad av både kollegor och kunder”.

 

”Årets Medierådgivare”

Joakim Nilsson Lindgren, OMD

Motivering: ”Vår vinnare i kategorin Årets Medierådgivare utvärderar alla delar kontinuerligt för att hela tiden se om det finns utrymme för optimering och effektivisering. Han driver utveckling av såväl sina kollegor som kunder och även hela branschen genom ett alltid vaksamt och utmanande öga. Vår vinnare är en inspirationskälla och en extremt kunnig person med lång erfarenhet som med en ödmjukhet och stort kunnande driver både kunder och kollegor framåt!”

 

”Årets Mediebyråledare” 

Daniel Källberg, PHD

Motivering: ”Vår vinnare har, sedan han tog över ledarrollen, arbetat hårt med att stärka kulturen parallellt med en tydlig målsättning att vinna fler kunduppdrag. Detta har gett resultat och inom koncernen är nu Sverige en av de marknader som går allra bäst globalt. Interna undersökningar visar också på en fantastisk utveckling kring kultur och hos medarbetare. Vi lyfter på hatten för vår vinnare i kategorin Årets Mediebyråledare 2022 som genom starkt fokus fått PHD att gå från liten till stor”.

 

”Årets Mediebyråsäljare”

Freddie Ekman, Viaplay Group

Motivering: ”Vår vinnare i kategorin Årets Mediesäljare har en stark personlighet och en fantastisk förmåga att bygga relationer. Alltid positiv och med en outtömlig energi när det handlar om att hitta nya möjligheter och relevanta lösningar. Allt med en stark vilja att nå uppsatta mål och att driva affären framåt för alla inblandade parter”.

Tidigare på torsdagen har vinnarna av ”Årets Kampanj”, ”Årets Branschpersonlighet”, ”Årets Annonsör” och ”Årets Säljorganisation” delats ut.

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev