Mediebyråer
De kan vinna Årets kampanj
Publicerad: 17 maj 2022, 08:58
2019 prisade OMD och McDonald's i Årets kampanj. Foto: Anna Hållams
Här är alla nomineringar i kategorin Årets kampanj i medietävlingen Stockholm Media Award.
Den 15 september koras vinnarna i Stockholm Media Award. Nu presenterar huvudjuryn alla bidrag som har chans att vinna i kategorin Årets kampanj som prisar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar.
Nominerade i kategorin Årets Kampanj:
Annonsör/ Kampanjnamn: COOP/Scan & Pay / Handla med mobilen helt enkelt
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: Friends / Bullying out of home
Tävlingsbidrag insänt av: Perfect Fools & Ocean Outdoor
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Skins for charity
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: RFSU / Sense Me – Sounds of lust
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: SBAB / Boendeekonomi är jättekul!
Tävlingsbidrag insänt av: Precis Digital & SGB Media
Annonsör/ Kampanjnamn: Skandia Pensionsförsäkringar / Hur är läget?
Tävlingsbidrag insänt av: Howcom
Annonsör/ Kampanjnamn: Tibber / Dåliga sätt att spara el
Tävlingsbidrag insänt av: Dentsu X
Huvudjuryn som nominerar och utser vinnarna i Årets kampanj utgörs av:
Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Paul Morel (Vattenfall), Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa), Cecilia Taipale (Max Burgers), Jochum Forsell (Hear), Alexei Grinevski (Magna Mediabrands), Sophie Palmlund (Publicis Media), Amanda Oxell (Narva), Joakim Karlsson (JMW Golin) och Jessica Morales (Åkestam Holst).