Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De kan vinna Årets kampanj

Publicerad: 17 maj 2022, 08:58

2019 prisade OMD och McDonald's i Årets kampanj.

Foto: Anna Hållams

Här är alla nomineringar i kategorin Årets kampanj i medietävlingen Stockholm Media Award.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardSveriges MediebyråerToppnyheter eftermiddag

Den 15 september koras vinnarna i Stockholm Media Award. Nu presenterar huvudjuryn alla bidrag som har chans att vinna i kategorin Årets kampanj som prisar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. 

Nominerade i kategorin Årets Kampanj:

Annonsör/ Kampanjnamn: COOP/Scan & Pay / Handla med mobilen helt enkelt
Tävlingsbidrag insänt av: Scream

Annonsör/ Kampanjnamn: Friends / Bullying out of home
Tävlingsbidrag insänt av: Perfect Fools & Ocean Outdoor

Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Skins for charity
Tävlingsbidrag insänt av: OMD

Annonsör/ Kampanjnamn: RFSU / Sense Me – Sounds of lust
Tävlingsbidrag insänt av: Scream

Annonsör/ Kampanjnamn: SBAB / Boendeekonomi är jättekul!
Tävlingsbidrag insänt av: Precis Digital & SGB Media

Annonsör/ Kampanjnamn: Skandia Pensionsförsäkringar / Hur är läget?
Tävlingsbidrag insänt av: Howcom

Annonsör/ Kampanjnamn: Tibber / Dåliga sätt att spara el
Tävlingsbidrag insänt av: Dentsu X

Huvudjuryn som nominerar och utser vinnarna i Årets kampanj utgörs av:

Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Paul Morel (Vattenfall), Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa), Cecilia Taipale (Max Burgers), Jochum Forsell (Hear), Alexei Grinevski (Magna Mediabrands), Sophie Palmlund (Publicis Media), Amanda Oxell (Narva), Joakim Karlsson (JMW Golin) och Jessica Morales (Åkestam Holst). 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev