lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De kan bli Årets Säljorganisation och Årets Annonsör

Publicerad: 23 maj 2023, 06:40

Ica utsågs förra året till Årets Annonsör.

Foto: Anna Hållams

Ytterligare nomineringar till Stockholm Media Award avslöjas. Denna gång i kategorierna Årets Säljorganisation och Årets Annonsör.

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardStockholm Media WeekSveriges Mediebyråer

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


De sex nominerade säljorganisationerna har enligt ett pressmeddelande “skapat stor nytta för sina annonsörer samt underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt, utfört sina uppdrag.”

Förra året kammade JCDeacux hem förstapriset.

I Årets Annonsör ska företaget “genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt mediearbete. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och/eller gränsöverskridande medieval och har utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.”

Förra årets vinnare var Ica.

Nominerade Årets Säljorganisation 2023

Schibsted
Warner Bros Discovery
Bauer Media
JCDecaux
Acast
TV4

Nominerade Årets Annonsör 2023

Lidl
Arbetsmiljöverket
Max Burgers
Håll Sverige Rent

Vinnarna offentliggörs under Stockholm Media Week, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer, 21 september.

LÄS ÄVEN: Här är juryn som dömer i Stockholm Media Award

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev