Mediebyråer
De kan bli Årets Säljorganisation och Årets Annonsör
Publicerad: 23 maj 2023, 06:40
Ica utsågs förra året till Årets Annonsör.
Foto: Anna Hållams
Ytterligare nomineringar till Stockholm Media Award avslöjas. Denna gång i kategorierna Årets Säljorganisation och Årets Annonsör.
De sex nominerade säljorganisationerna har enligt ett pressmeddelande “skapat stor nytta för sina annonsörer samt underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt, utfört sina uppdrag.”
Förra året kammade JCDeacux hem förstapriset.
I Årets Annonsör ska företaget “genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt mediearbete. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och/eller gränsöverskridande medieval och har utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.”
Förra årets vinnare var Ica.
Nominerade Årets Säljorganisation 2023
Schibsted
Warner Bros Discovery
Bauer Media
JCDecaux
Acast
TV4
Nominerade Årets Annonsör 2023
Lidl
Arbetsmiljöverket
Max Burgers
Håll Sverige Rent
Vinnarna offentliggörs under Stockholm Media Week, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer, 21 september.
LÄS ÄVEN: Här är juryn som dömer i Stockholm Media Award