lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De kan bli Årets branschpersonlighet 2021

Publicerad: 8 november 2021, 08:01

En Sverigechef, chefredaktör eller försäljningschef kan i år kamma hem titeln ”Årets branschpersonlighet”.

För att utses till Stockholm Media Awards ”Årets branschpersonlighet” ska man ha varit tongivande och nytänkande på den svenska mediemarknaden under året. Tre personer har nominerats till priset.

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardStockholm Media WeekMalin HägerTV4Anna WiklandGoogleSveriges Mediebyråer

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Kriterierna för att nomineras i kategorin är att personen ska ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativ och flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Nominerade i kategorin Årets branschpersonlighet 2021 är:

Anna Wikland, Sverigechef, Google
Fredrik Svedjetun, journalist och chefredaktör, Bonnier Business Media
Malin Häger, försäljningsdirektör, TV4

– Gemensamt för dessa tre personer är att alla har gjort en betydande insats, på ett eller annat sätt, under pandemiåret 2020. Det har varit ett tufft år för branschen, men genom olika initiativ, rapportering eller genom att lyfta frågan har vi kunnat lära oss av varandra och kommer kunna ta med oss viktiga lärdomar för framtiden, säger Daniel Eriksson, styrelseordförande, Sveriges Mediebyråer, och lägger till:

– Styrelsen, tillika juryn för denna kategori, har haft ett tufft jobb i att utse vinnaren.

Vem som vinner presenteras under Stockholm Media Week, som äger rum den 16-17 november på China Teatern i Stockholm.

 

 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev