Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De kan bli Årets Annonsör

Publicerad: 31 maj 2022, 07:30

Foto: Anna Hållams/Sveriges Mediebyråer

Fyra annonsörer tävlar om titeln ”Årets annonsör” i 2022 års upplaga av Sveriges Mediebyråers tävling Stockholm Media Award. Här är de nominerade:


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekStockholm Media AwardNyheterICAMcDonaldsSBABVattenfall

Sveriges Mediebyråers tävling Stockholm Media Award går av stapeln den 15 september på Space i Stockholm. På tisdagsförmiddagen offentliggjordes de nominerade i kategorin Årets Annonsör.

I fjol kammade Oatly hem priset. De fyra annonsörer som i år slåss om utmärkelsen är Ica, McDonald’s, SBAB och Vattenfall.

– I år har fyra annonsörer chansen att kamma hem priset som Årets Annonsör i StockholmMediaAward. Vi i huvudjuryn anser att de nominerade har visat prov på innovativt och modigt mediearbete med många smarta och intressanta medieval, säger Ulrica Bååthe, huvudjuryordförande Stockholm Media Award. 

LÄS OCKSÅ: De dömer i Stockholm Media Award 2022

Dagens Media har tidigare skrivit om att Stockholm Media Award i år utökas med fyra nya tävlingskategorier, nämligen Årets mediebyråhjälte, Årets medierådgivare, Årets mediebyråledare och Årets mediesäljare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev