Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De dömer i Stockholm Media Award 2022

Publicerad: 13 april 2022, 11:20

Huvudjuryn som utser Årets kampanj och Årets annonsör i Stockholm Media Award är klar – Preems Ulrica Bååthe utsedd till ordförande.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Huvudjuryn för Stockholm Media Award har utsetts. Ulrica Bååthe, head of brand and strategic marketing communications på Preem, tar plats som juryordförande under de kommande tre åren. 

– Det känns både spännande och hedrande att utses till juryordförande för en av Sveriges största medietävlingar. Jag ser verkligen fram emot kommande juryarbete och jag är lika glad som stolt över att få leda denna ytterst kompetenta jurygrupp. Jag hoppas på många intressanta diskussioner kring kommunikation, strategi och kreativitet, säger Ulrica Bååthe, i en kommentar. 

Huvudjuryn utser Årets kampanj och Årets annonsör i tävlingen. 

Huvudjuryn 2022:

Ulrica Bååthe, juryordförande, head of brand and strategic marketing communications, Preem

Paul Morel, brand campaign manager, Vattenfall

Emma Brandt-Johnsson, marknads- och kommunikationsdirektör, Trygg-Hansa

Cecilia Taipale, head of global media & digital marketing, Max Burgers

Jochum Forsell, senior partner, Hear

Alexei Grinevski, head of media operations, Magna Mediabrands

Sophie Palmlund, head of client leadership, Publicis Media

Amanda Oxell, digital strateg, Narva

Joakim Karlsson, creative director, JMW Golin

Jessica Morales, COO & client director, Åkestam Holst

De nominerade i tävlingen kommer att tillkännages senare i vår. 

Stockholm Media Award prisar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Pris delas ut i fyra olika kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Tävlingen arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 15 september. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev