tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

De blir Beiersdorfs nya mediebyrå

Publicerad: 19 november 2019, 07:03

Varumärket Nivea ingår i Beiersdorf.

Foto: Beiersdorf

Delar av Beiersdorfs globala mediebyråpitch är avgjord.

Ämnen i artikeln:

NiveaWPPCaratWavemakerPublicis

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Som Dagens Media tidigare berättat har Beiersdorf, med varumärken som Nivea och Eucerin, inlett en storpitch där man bland annat söker en ny mediebyrå. Wavemaker som idag har uppdraget har dock valt att inte delta i pitchen. Cecilia Sundström, vd på Wavemaker, har tidigare berättat för Dagens Media att det beror på att uppdraget är för olönsamt.

Enligt Campaign står det nu klart att Carat vinner Beiersdorfs mediebyråuppdrag på den brittiska marknaden. Även OMD ska ha varit med i pitchen.

Samtidigt rapporterar Campaign att valet av en mediebyrå för den nordiska marknaden ännu inte är avgjort.

Nyligen valde Beiersdorf även att byta reklambyrå. Publicis tog hem det globala reklamuppdraget för Nivea, medan WPP fick ansvar för Eucerin och Hansaplast.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev