Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

De blir Beiersdorfs nya mediebyrå

Publicerad: 19 November 2019, 07:03

Varumärket Nivea ingår i Beiersdorf.

Foto: Beiersdorf

Delar av Beiersdorfs globala mediebyråpitch är avgjord.


Ämnen i artikeln:

NiveaCaratWavemakerPublicisWPP

Som Dagens Media tidigare berättat har Beiersdorf, med varumärken som Nivea och Eucerin, inlett en storpitch där man bland annat söker en ny mediebyrå. Wavemaker som idag har uppdraget har dock valt att inte delta i pitchen. Cecilia Sundström, vd på Wavemaker, har tidigare berättat för Dagens Media att det beror på att uppdraget är för olönsamt.

Enligt Campaign står det nu klart att Carat vinner Beiersdorfs mediebyråuppdrag på den brittiska marknaden. Även OMD ska ha varit med i pitchen.

Samtidigt rapporterar Campaign att valet av en mediebyrå för den nordiska marknaden ännu inte är avgjort.

Nyligen valde Beiersdorf även att byta reklambyrå. Publicis tog hem det globala reklamuppdraget för Nivea, medan WPP fick ansvar för Eucerin och Hansaplast.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.