Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Daniel Wellington väljer Wavemaker

Publicerad: 5 september 2022, 07:41

Wavemaker Sverige och Daniel Wellington ingår byråsamarbete.


Ämnen i artikeln:

WavemakerNyheter

Efter att ha gjort en översyn av sina byråsamarbeten har Daniel Wellington fattat ett strategiskt beslut om att arbeta med en datadriven global byrå i stället för flera lokala digital- och mediebyråer.

I samband med det väljer klock- och accessoarvarumärket att ingå ett partnerskap med Wavemaker Sverige, som bland annat ska optimera agila budgetar över både marknader och kanaler samt implementera ett varumärkestänk i alla länder där Daniel Wellington verkar.

Lina Lindén, vd på Wavemaker, är glad över att ha inlett partnerskapet.

– Vi staffar upp med gruppens samtliga spetskompetenser och ser fram emot att hjälpa Daniel Wellington på den datadrivna vägen mot att bli världens ledande accessoarvarumärke, säger hon i ett pressmeddelande.

Samarbetet gör Wavemaker Sverige till en slags global hub för Daniel Wellington och mediebyrån kommer att arbeta tätt med worldwide-kontoret, som har ansvar för addressable content.

Tidigare har Daniel Wellington samarbetat med Precis digital i Sverige och I prospect i APAC.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WavemakerNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev