Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Cura till Publicis

Publicerad: 19 oktober 2021, 12:06

”Vi ser fram emot ett nära partnerskap”, säger Emma Thorp som är vd för Publicis Groupe i Sverige i ett pressmeddelande.

Foto: Abraham Engelmark

Publicis får mediebyråuppdraget för svenskgrundade Cura of Sweden som gör tyngdtäcken.


Ämnen i artikeln:

PublicisEmma Thorp

Cura of Sweden startade 2017 och efter en lyckad lansering på hemmaplan satsar nu svenska Cura, som säljer tyngdtäcken, på internationell expansion. Nu står det klart att det blir kommunikationskoncernen Publicis Media som som ska vara med och ge skjuts på resan.

I uppdraget som redan dragit i gång ingår ansvar för mediestrategi, rådgivning och köp på i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Belgien och Holland. Utöver det leder Publicis Sverige det strategiska arbetet för alla marknader.

– Cura of Sweden är ett fantastiskt exempel på hur en outstanding produkt i kombination med tydlig och särskiljande kommunikation kan skapa enormt snabba försäljningsframgångar. Vi ser fram emot ett nära partnerskap och att tillsammans driva Cura of Sweden’s internationella tillväxtresa, säger Emma Thorp, vd för Publicis Groupe i Sverige i ett pressmeddelande.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PublicisEmma Thorp

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev