Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Cloetta tar in PHD

Publicerad: 16 December 2019, 13:58

Adam Fors, VD för PHD, Elena Degtyareva, Global Media and E-commerce Director på Cloetta, och Thomas Biesterfeldt, Chief Marketing Officer (CMO) på Cloetta.

Cloetta tar in PHD, som får ansvar för fem marknader.


Ämnen i artikeln:

LäkerolMalacoPHDCloetta

Från och med 1 januari tar PHD över ansvaret för Cloetta, med varumärken som Läkerol, Kexchoklad och Malaco. Uppdraget gäller över fem marknader – Sverige, Finland, Holland, Danmark och Norge. 

Pitchen har drivits från Cloettas huvudkontor i Stockholm.

– Det är fantastiskt att se Cloettas marknadsfunktion ta ytterligare ett gemensamt steg i vår strategi för att bygga synergier och skalfördelar med en mediebyrå på våra europeiska huvudmarknader, med syfte att investera mer effektivt i våra varumärken och möjliggöra organisk tillväxt. Jag är mycket glad över att vi med PHD har hittat rätt partner för att stödja oss i denna spännande resa, säger Thomas Biesterfeldt, CMO på Cloetta, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LäkerolMalacoPHDCloetta

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.