Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Clas Ohlson till OMD

Publicerad: 18 December 2020, 12:04

Butikskedjan Clas Ohlson byter mediebyrå.

Foto: Clas Ohlson

Clas Ohlson byter mediebyrå. Valet faller på Omnicom-byrån OMD.


Ämnen i artikeln:

OMDOmnicom

Clas Ohlson jobbade tidigare med Tre Kronor. Men nu blir det alltså OMD som får ansvara för bland annat medieköp på den svenska marknaden.

– Vi ser att OMD har den djupa och breda kompetens som behövs för att vara en stark och nära affärspartner i Clas Ohlsons utveckling. OMD har påvisat en imponerande strategisk förmåga och förståelse för vår bransch. Detta tillsammans med en otroligt bra känsla för teamet var avgörande för vårt beslut, säger Christina Kopp Ovrén, head of media på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Fredrik Eriksson, vd på OMD, säger i pressmeddelandet att det är ett utmanande och spännande uppdrag:

– Att få möjligheten att samarbeta med Clas Ohlson för att skapa en sömnlös konsumentupplevelse mellan digitala- och fysiska butiken är ett otroligt spännande uppdrag. Under upphandlingen har vi sett att vi har en gemensam syn på hur vi ska approachera uppgiften och hur vi tillsammans kan skapa de bästa förutsättningar för fortsatt tillväxt och framgång. Det känns verkligen utmanade och vi är väldigt glada att få välkomna Clas Ohlson till OMD.

 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OMDOmnicom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.