Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Circle K byter mediebyrå

Publicerad: 9 November 2020, 10:18

Circle K ska hädanefter jobba med Mediacom. Samarbetet inleddes redan i september.

Circle K:s globala mediebyråpitch är avgjord.


Ämnen i artikeln:

Circle KMediacomStarcom

Enligt Adweek är Circle K:s globala mediebyråuppdrag värt 90 miljoner dollar. Efter en sex månader lång pitch är nu valet avgjort.

Det globala mediebyråuppdraget går till Mediacom, vilket innebär att byrån ska jobba med Circle K på alla marknader i Europa, USA och Kanada.

– Det är ett gediget arbete som gjorts för att hitta den partner som kan bidra till den varumärkesresan vi är inne på. Vi ser att Mediacom har den profil och det engagemang som behövs för att vi ska lyckas med de starka kommunikativa insatserna som vi behöver på resan vidare mot framtidens drivmedelsstation, säger Maria Philipson, senior manager marketing & communication på Circle K, i ett pressmeddelande.

Tidigare jobbade Circle K med Starcom.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Circle KMediacomStarcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.