Mediebyråer
Carat tar över Svenska Spel
Publicerad: 26 mars 2021, 12:20
Foto: Adam Wrafter
Carat går vinnande ur Svenska Spels mediebyråupphandling.
Upphandlingen drog igång hösten 2020. Avtalet börjar gälla 1 maj, och därmed tar Carat över uppdraget från OMD.
– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa mediebyråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Carat som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Christina Kilström, chef försäljning och marknad på Svenska Spel Tur, i ett pressmeddelande.
Uppdraget omfattar mediestrategi och medieköp. Avtalet gäller i två år, med möjlig förlängning i ytterligare ett år och därefter ännu ett år.
– Vi är otroligt stolta över att vi inom Carat får förtroendet att bli den partner som Svenska Spel valt att fortsätta sitt samarbete med. Det är ett fantastiskt betyg på vår tillväxtresa inom Carat och Dentsu, där den strategiska höjden och hantverket i vår verksamhet utmärkt sig. Vi ser nu fram emot att inleda ett glödande partnerskap där vi tillsammans på ett ansvarsfullt sätt fortsätter vår gemensamma resa, säger Madeleine Jarehov, vd på Carat Sverige, i pressmeddelandet.