Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Carat tar över Svenska Spel

Publicerad: 26 mars 2021, 12:20

Foto: Adam Wrafter

Carat går vinnande ur Svenska Spels mediebyråupphandling.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelCaratDentsu Aegis

Upphandlingen drog igång hösten 2020. Avtalet börjar gälla 1 maj, och därmed tar Carat över uppdraget från OMD.

– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa mediebyråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Carat som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Christina Kilström, chef försäljning och marknad på Svenska Spel Tur, i ett pressmeddelande.

Uppdraget omfattar mediestrategi och medieköp. Avtalet gäller i två år, med möjlig förlängning i ytterligare ett år och därefter ännu ett år.

– Vi är otroligt stolta över att vi inom Carat får förtroendet att bli den partner som Svenska Spel valt att fortsätta sitt samarbete med. Det är ett fantastiskt betyg på vår tillväxtresa inom Carat och Dentsu, där den strategiska höjden och hantverket i vår verksamhet utmärkt sig. Vi ser nu fram emot att inleda ett glödande partnerskap där vi tillsammans på ett ansvarsfullt sätt fortsätter vår gemensamma resa, säger Madeleine Jarehov, vd på Carat Sverige, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.