Mediebyråer
Carat tappar storannonsören Telia – Per Carleö om bytet till Wavemaker
Publicerad: 27 oktober 2021, 11:08
”Carat har varit jätteduktiga och en väldigt värdefull partner för oss, men nu tittade vi på flertalet – inklusive Carat och Dentsu – och kom fram till att Group M delade våra värderingar”, säger Per Carleö, varumärkeschef på Telia.
En av Sveriges största annonsörer, Telia, går tillbaka till Wavemaker efter att ha haft Carat som mediebyrå de senaste åren: ”Vi går från ett ganska stort antal samarbetspartners till att ha en för hela Telia-gruppen”, berättar varumärkeschefen Per Carleö.
Telia har sedan våren 2018 arbetat tillsammans med Dentsu Aegis mediebyrå Carat på den svenska marknaden. Men nu byter telekombolaget, som 2020 köpte annonsutrymme för 531 miljoner kronor brutto i
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.