Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Captivate får djurtechbolag som ny kund

Publicerad: 2 november 2021, 07:00

Lassie erbjuder bland annat digitala kurser i appen för att motverka skador hos djuren.

Foto: Lassie

Djurtechbolaget Lassie säljer digitala djurförsäkringar och fokus ligger i mångt och mycket på skadeförebyggande arbete. Nu ska mediebyrån Captivate ge bolaget skjuts.


Ämnen i artikeln:

Captivate

Mediebyrån Captivate, som grundades av Daniel Nellhard och Peter Pettersson våren 2020, har fått en ny kund.

Det handlar om mediebyråuppdraget för djurtechbolaget Lassie, som säljer digitala djurförsäkringar och vars fokus delvis ligger på skadeförebyggande arbete. Djurförsäkringen lanserades i juli i år och vad kunden betalar avgörs av hur många poäng den lyckas samla ihop digitalt. Genom att exempelvis medverka på digitala kurser, göra quiz och ta del av information i appen så har användaren nämligen chans att sänka sin premie.

– Otroligt kul att i denna fas ha startat ett samarbete med Captivate som precis som vi jobbar snabbt och effektivt, säger Hedda Båverud Olsson, medgrundare och vd, i ett pressmeddelande.

Även Captivates Daniel Nellhard är glad över samarbetet.

– Vi vet att vi kan göra stor skillnad för den här typen av bolag då det hela tiden krävs att man är öppen för nya möjligheter och aldrig slutar optimera, säger han i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Captivate

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.