Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Byråerna tappar greppet om medieköpen – framtiden handlar om rådgivning, rådgivning, rådgivning

Publicerad: 9 mars 2021, 10:14

Daniel Eriksson, ordförande i Sverige Mediebyråer, och Madeleine Thor, vd på IRM, vittnar om att mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna minskat kraftigt under 2020.

Mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna backar under 2020. ”Det är ett väldigt stort tapp”, säger Madeleine Thor, vd på IRM.


Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerMediebyråbarometernIRMFramtidens annonsmarknad

De totala medieinvesteringarna minskade med 5,2 procent under 2020 jämfört med 2019. Det innebär att medieinvesteringarna uppgick till cirka 38 miljarder kronor förra året.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.