Mediebyråer
Byråerna tappar greppet om medieköpen – framtiden handlar om rådgivning, rådgivning, rådgivning
Publicerad: 9 mars 2021, 10:14
Daniel Eriksson, ordförande i Sverige Mediebyråer, och Madeleine Thor, vd på IRM, vittnar om att mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna minskat kraftigt under 2020.
Mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna backar under 2020. ”Det är ett väldigt stort tapp”, säger Madeleine Thor, vd på IRM.
De totala medieinvesteringarna minskade med 5,2 procent under 2020 jämfört med 2019. Det innebär att medieinvesteringarna uppgick till cirka 38 miljarder kronor förra året.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.