Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Bygma till Scream

Publicerad: 29 September 2020, 08:58

Ulrika Berg, marknads- och kommunikationschef på Bygma, och Screams vd Emma Thorp.

Foto: På Emma Thorp: Abraham Engelmark

Mediebyrån Scream kammar hem uppdraget att stärka bygghandelskedjan Bygmas varumärke på den svenska marknaden samt att driva trafik till sajt och butik.


Ämnen i artikeln:

Emma ThorpScream

I Screams nya medieuppdrag ingår både breda varumärkesbyggande kampanjer samt lokala, mer trafikdrivande aktiviteter. 

– Bygma har stora ambitioner att ta marknadsandelar på den svenska marknaden under den kommande treårsperioden. Som en del av den här tillväxtresan behöver vi en samarbetspartner kring mediafrågor som kan hjälpa oss att nå våra mål, säger Ulrika Berg, marknads- och kommunikationschef på Bygma, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Bolag för bolag – så mår mediebyråerna

Screams vd Emma Thorp är glad över den nya kunden, som verkar på en marknad som har fått skjuts under corona.

– Det är samtidigt en marknad där konkurrensen är hög och målgrupperna svårnådda, här tror vi att bland annat vår långa erfarenhet och specialistkunskap inom B2B-marknadsföring är en stor fördel, säger hon i en kommentar.

Scream Mediabyrå i siffror 2019 (2018)

Byråintäkt: 88 943 000 (92 178 000)

Omsättning: 1 065 962 000 (996 184 000)

Resultat (ebit): 16 671 000 (24 883 000)

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Emma ThorpScream

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.