Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Bris går till Iprospect

Publicerad: 23 september 2021, 12:51

Anna Holmvist, Bris, och Amelie Eriksson, Iprospect.

Dentus Iprospect blir Bris nya medie- och performancebyrå.


Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisIprospectVoltBris

Samarbetet mellan Iprospect och Bris, Barnens rätt i samhället, startar den 1 oktober och omfattar strategi, media och performance. 

– Vi har sökt en partner som vill utmana oss och förstärka effekten av vår digitala kommunikation. Vi vet att Bris röst är viktig och vill kommunicera med många olika målgrupper. Samtidigt har Bris som ideell organisation begränsade resurser och små budgetar, säger Anna Holmqvist, enhetschef för kommunikation och påverkan hos Bris, i ett pressmeddelande.

– Därför behöver vi ett proaktivt och lösningsfokuserat stöd för att kunna få ut största möjliga effekt av det vi gör, och ser mycket fram emot att inleda samarbetet med Iprospect och se vart det tar oss, fortsätter hon.

Iprospect ska komplettera Bris samarbete med reklambyrån Volt, som organisationen jobbat med sedan 2019.

– Det här är ett riktigt prestigeuppdrag som både känns bra i magen och som kommer utmana oss på Iprospect att tänka ytterligare ett varv, för barnens skull. Vi är oerhört stolta och glada så klart, och ser fram emot att jobba tätt ihop med Bris och Volt för att uppmärksamma barnens rättigheter, säger Amelie Eriksson, client service director på Iprospect, i pressmeddelandet.

Tidigare i år slogs Iprospect ihop med byråsystern Vizeum.

LÄS ÄVEN: ”Iprospect som varumärke ligger närmare den position vi vill ta” 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.