lördag4 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Branschen om att Schibsted lämnar MMS: ”Ett steg bakåt”

Publicerad: 28 november 2022, 13:42

”Det är mycket tråkigt då vi har ett stort behov för jämförbarhet och transparens med tredjepartsmätning”, säger redrik Lagerström, audio & video director på Group M Nexus.

Foto: Janne Næss

Schibsted har valt att lämna MMS eftersom de menar att onlinevideovalutan är bristfällig. Sveriges Annonsörer, Group M, Hear och Publicis är kritiska mot beslutet då det bidrar till minskad transparens. ”Om Schibsted väljer att stå utanför en branschvaluta kommer vi att vara försiktigare med att rekommendera köp till våra kunder”, säger Jochum Forsell, senior partner på mediebyrån Hear.

Ämnen i artikeln:

SchibstedMMSMagnus AnshelmNyheter

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Under måndagen meddelade Schibsted att de har valt att lämna MMS. Anledningen är att Schibsted menar att valutan är bristfällig gällande onlinevideo. De är också kritiska till MMS definitioner

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev