Mediebyråer
Branschen om att Schibsted lämnar MMS: ”Ett steg bakåt”
Publicerad: 28 november 2022, 13:42
”Det är mycket tråkigt då vi har ett stort behov för jämförbarhet och transparens med tredjepartsmätning”, säger redrik Lagerström, audio & video director på Group M Nexus.
Foto: Janne Næss
Schibsted har valt att lämna MMS eftersom de menar att onlinevideovalutan är bristfällig. Sveriges Annonsörer, Group M, Hear och Publicis är kritiska mot beslutet då det bidrar till minskad transparens. ”Om Schibsted väljer att stå utanför en branschvaluta kommer vi att vara försiktigare med att rekommendera köp till våra kunder”, säger Jochum Forsell, senior partner på mediebyrån Hear.
Under måndagen meddelade Schibsted att de har valt att lämna MMS. Anledningen är att Schibsted menar att valutan är bristfällig gällande onlinevideo. De är också kritiska till MMS definitioner
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.