Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 1 September 2020, 10:01
Dentsu Aegis-ägda byråerna Carat och Vizeum dippar båda två medan OMG:s kurva pekar uppåt, visar Dagens Medias bokslutskartläggning. I bild Nike Carlstoft, vd på Dentsu Aegis och OMG:s vd Ali Tajbakhsh.
Foto: Till vänster: Janne Næss
Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar vikande byråintäkter för flera mediebyråer 2019. Läs om: ✓ byråerna som ökar och tappar ✓ därför minskar Vizeum och Carat ✓ byråernas utveckling över fem år.
Ämnen i artikeln:
Nike CarlstoftUnder 2019 backade medieinvesteringarna för första gången på flera år och minskade med 2,9 procent, jämfört med 2018. Trots minskningen var noteringen – på totalt 15,3 miljarder kronor –
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Nike Carlstoft