Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Bolag för bolag – så mår mediebyråerna

Publicerad: 1 September 2020, 10:01

Dentsu Aegis-ägda byråerna Carat och Vizeum dippar båda två medan OMG:s kurva pekar uppåt, visar Dagens Medias bokslutskartläggning. I bild Nike Carlstoft, vd på Dentsu Aegis och OMG:s vd Ali Tajbakhsh.

Foto: Till vänster: Janne Næss

Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar vikande byråintäkter för flera mediebyråer 2019. Läs om: ✓ byråerna som ökar och tappar ✓ därför minskar Vizeum och Carat ✓ byråernas utveckling över fem år.


Ämnen i artikeln:

Nike Carlstoft

Under 2019 backade medieinvesteringarna för första gången på flera år och minskade med 2,9 procent, jämfört med 2018. Trots minskningen var noteringen – på totalt 15,3  miljarder kronor –

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nike Carlstoft

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.