Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Bizkit Havas vinner Santander

Publicerad: 1 september 2021, 12:00

Bizkit Havas vd Jenny Leeb tillsammans med Carl Kock, business banaging director och kundansvarig för Santander.

Bizkit Havas nordiska kontor får mediebyråuppdraget för Santander Consumer Bank.


Ämnen i artikeln:

Bizkit Havas

Ihop med kollegerna i Danmark, Finland och Norge ska Bizkit Havas ta hand om Santander Consumer Banks marknadsföring, mediestrategi, medieplanering och medieköp med syfte att öka kännedomen om Santanders varumärke i Norden. Uppdraget startade i augusti i år – och leds av Bizkit Havas kontor i Sverige.

Santander Consumer Bank sysslar med billån, konsumentfinansiering, specialisering av privata lån, kreditkort och sparprodukter. I Norden, som nu blir Bizkit Havas uppdrag, finns drygt 1 400 anställda.

Jenny Leeb, vd för Bizkit Havas, beskriver samarbetet med Santander som ett erkännande för det nordiska teamet.

– Det är även ett styrkebesked för vår Havas-studie Meaningful Brands, tillsammans med vår globala arbetsmetod och strategiprocess, Mx, som har varit grunden i den transformation våra byråer i Norden har gått igenom de senaste åren.  Nu ser vi fram emot att skapa meningsfulla relationer mellan varumärke och konsument för Santander.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bizkit Havas

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News