Mediebyråer
Bizkit Havas satsar på e-handel – startar nytt affärsområde
Publicerad: 27 februari 2023, 12:56
Martin Andersson har arbetat med e-handel i nio år.
Foto: Bizkit Havas
Bizkit Havas vill ta helhetsgrepp om kundresan – etablerar affärsområde inriktat på e-handel.
Bizkit Havas lanserar ett nytt erbjudande inom e-handel och startar affärsområdet Havas Market. Samtidigt rekryteras Martin Andersson till att leda satsningen. Senast kommer han från rollen som e-handelsansvarig för varumärkena Browgame Cosmetics och Mandyskin som sedan 2021 ägs av e-handelsgruppen Refine Group.
– Det är en otroligt spännande satsning vi gör och Martin, som kommer med gedigen erfarenhet av e-handel, är precis rätt person för att sätta Havas Market på kartan. Vi vet att en tredjedel av dagens annonsbudgetar går till spillo på grund av en eftersatt kundupplevelse, säger Bizkit Havas vd Jenny Leeb i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Vårt nya affärsområde gör det möjligt för oss att utöver en redan framgångsrik medie- och kommunikationsleverans, ta ett helhetsgrepp om kundresan och med hjälp av både befintliga och nya insikter fortsätta stärka den digitala affären hos våra kunder.