fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Benjamin Holmfred: ”MMS-avhoppen kan få frustrerande konsekvenser”

Publicerad: 28 december 2022, 11:35

Benjamin Holmfred, nordisk vd på Magna och styrelseordförande i Sveriges Mediebyråer.

Magnas och Sveriges Mediebyråers vd Benjamin Holmfred lovar att han ska skaffa elbil – och ser avhoppen från MMS som en utmaning för hela branschen.

Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerBenjamin HolmfredDagens Medias julenkät 2022Nyheter

RDM

Redaktionen Dagens Media


Det nalkas årsavslut och Dagens Media låter som vanligt branschprofiler få reflektera kring året som varit – och sia om frågorna som förväntas dominera medieåret 2023.

Så här svarar Benjamin Holmfred, vd på Magna i Norden och ordförande i Sveriges Mediebyråer: 

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2022?

– Viktigaste svenska branschhändelsen var självklart Stockholm Media Week. Extremt givande innehåll och mycket spännande paneler plus att Årets annonsör blev Ica.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– 2022 var mitt nyårslöfte att jag skulle skaffa körkort. Så för nästa år måste mitt löfte ändå bli att skaffa en elbil.

Vilka frågor blir avgörande för branschen 2023?

– Det finns några som pyr som jag anar kan komma påverka oss. Sociala medier som blir förbjudna på statliga och kommunala devices, det sätter en ton för vad som skulle kunna komma bli väldigt stökigt. Sedan blir den största utmaningen det volatila ekonomiska läget – något som kommer påverka många aktörer negativt men kan komma bli en möjlighet för andra.

– En utmaning är självklart MMS-avhoppen och Google-debaclet. Detta kan komma ha tråkiga och frustrerande konsekvenser för hela branschen.

LÄS ÄVEN: Därför lämnar Schibsted MMS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev