Mediebyråer
Annonsörerna om prispressen: ”Underskattar oss som köpare”
Publicerad: 15 september 2020, 10:21
Marie Wedin, chef för marknad, kommunikation och hållbarhet på Coop, och Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl. Foto: Hans Alm/Janne Næss
Mediebyråerna upplever ett ökat fokus på prisgarantier och pressade mediepriser i pitcher, och varnar för att det kan drabba annonsörerna negativt. Men det går inte att komma ifrån att priset är viktigt, menar Coop, Lidl och Systembolaget.
Dagens Media kunde nyligen rapportera att flera mediebyråchefer är starkt kritiska mot ett ökat fokus på prisgarantier och prispress i pitcher. Det har lett till att mediebyråerna känner sig
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.